Розроблення та акредитація освітніх програм

Корисна інформація для гарантів та проєктних груп

 Національне агенство інформує #NAQA_інформує

 Національне агенство інформує #NAQA_інформує

Шановні колеги!
📢1 серпня 2024 року набуло чинності нове Положення про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти.

 

🔹Змістове і структурне вдосконалення процесів зовнішнього забезпечення якості якнайповніше врахувало інтереси закладів вищої освіти. Використані унікальний досвід 5 років активної роботи Національного агентства та осмислення його провідними стейкголдерами.

 

🔸Також запроваджені важливі складові системи зовнішнього забезпечення якості. Зокрема, для відповідності європейським стандартам передбачені проведення постакредитаційного моніторингу та розгляд оскарження рішення Національного агентства Апеляційною палатою. Таким чином, наступний акредитаційний сезон розпочнеться за новим Положенням.

 

❗️Національне агентство планує проведення серії семінарів для роз’яснення Положення учасникам процесів забезпечення якості вищої освіти. Стежте за анонсами в наших соціальних мережах.

 

👉 Детальніше ознайомитися з новою редакцією Положення можна за посиланням: https://bit.ly/4dmZUvt

 Національне агенство інформує #NAQA_інформує

Шановні колеги!
📢Звертаємо вашу увагу на оновлену форму відомостей про самооцінювання освітньої програми, що відображає зміни в підкритеріях Критеріїв оцінювання якості ОП, що закріплені новим Положення про акредитацію освітніх програм здобувачів вищої освіти, затвердженим наказом МОН України від 15 травня 2024 р. № 686.
🔗Оновлена форма відомостей про самооцінювання розміщена на офіційному сайті Національного агентства за посиланням: https://bit.ly/4clRofb
❗️Додатково зауважимо, що Таблиця 3 тепер є необов’язковою, натомість колонка щодо спеціального матеріально-технічного та/або інформаційного забезпечення в Таблиці 1 є обов’язковою для заповнення.

 Національне агенство інформує #NAQA_інформує

Шановні колеги!
❗️Зважаючи на початок навчального року та старт акредитаційних процедур, звертаємо вашу увагу на те, що нове Положення про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, затверджене наказом МОН України від 15 травня 2024 р. № 686, розширює можливості для закладів вищої освіти одночасної акредитації декількох освітніх програм.
🆕Нове Положення дозволяє поєднання груп освітніх програм не лише за спеціальностями, але й між галузями та рівнями. Можливості поєднання освітніх програм викладені у Додатку 2 Положення про акредитацію освітніх програм.
Важливо, що поєднання освітніх програм у групи значно зменшує організаційне та фінансове навантаження на заклад вищої освіти.
✉️У разі наміру закладу вищої освіти здійснити одночасну акредитацію декількох освітніх програм слід звернутися до Національного агентства з офіційним листом, де вказати групи освітніх програм для одночасної акредитації, що дасть змогу оперативно врахувати ці побажання під час формування Графіка проведення акредитацій на 2024/2025 навчальний рік.
📨Офіційний лист з пропозиціями слід надіслати через СЕВ ОВВ або Укрпоштою чи Новою Поштою на адресу Національного агентства: м. Київ, вул. Бориса Грінченка, 1.

До уваги розробників освітніх програм

 Зміни у Положенні про акредидацію освітніх програм Національного агенства: 

Критерій 2, п.9: Освітня програма забезпечує набуття здобувачами вищої освіти компетентностей, спрямованих на досягнення глобальних цілей сталого розвитку до 2030 року, проголошених резолюцією Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй від 25 вересня 2015 року №70/1, визначених Указом Президента України від 30 вересня 2019 року №722.

Контекст:

У вересні 2015 року в рамках 70-ї сесії Генеральної Асамблеї ООН у Нью-Йорку відбувся Саміт ООН зі сталого розвитку та прийняття Порядку денного розвитку після 2015 року, на якому було затверджено нові орієнтири розвитку. Підсумковим документом Саміту «Перетворення нашого світу: порядок денний у сфері сталого розвитку до 2030 року» було затверджено 17 Цілей Сталого Розвитку та 169 завдань. Україна, як і інші країни-члени ООН, приєдналася до глобального процесу забезпечення сталого розвитку. Для встановлення стратегiчних рамок нацiонального розвитку України на перiод до 2030 року на засадах принципу «Нiкого не залишити осторонь» було започатковано інклюзивний процес адаптації Цілей сталого розвитку. Кожну глобальну ціль було розглянуто з урахуванням специфіки національного розвитку. Протягом 2016-го року в Україні було проведено низку національних (4) та регіональних (10) консультацій. За результатами консультацій можна зробити висновок, що національні ЦСР слугуватимуть основою для інтеграції зусиль, спрямованих на забезпечення економічного зростання, соціальної справедливості та раціонального природокористування. До процесу визначення національних ЦСР долучилося понад 800 фахівців за напрямами, що відповідають тематичним сферам ЦСР, урядовці, управлінці, спеціалісти установ ООН, дипломати, науковці, економісти, демографи, медичні працівники, епідеміологи, екологи, освітяни, журналісти, підприємці, лідери недержавних організацій та інші представники громадянського суспільства. Процес визначення завдань Цілей сталого розвитку та встановлення базового рiвня для органiзацiї подальшого монiторингу започаткував національний дискурс щодо вимірювання суспільного прогресу у цілому та удосконалення системи національної статистики.

Стандарти вищої освіти

Корисна інформація для гарантів та проєктних груп ОП

Рекомендації для розробників ОП від ЦМЯО

Пропоновані рекомендації містять інформацію стосовно відповідності освітньої діяльності Київського національного лінгвістичного університету до Критеріїв оцінювання якості освітньої програми з урахуванням досвіду застосування акредитаційних процедур в рамках підходів ESG-2015, пропозицій галузевих експертних рад та освітніх експертів. До складу рекомендацій додано коментарі та корисні поради щодо надання фактів та проведення аналізу, вимог до оцінювання й орієнтовних запитань для закладів вищої освіти та інших учасників акредитаційного процесу.

Рекомендації призначені для всіх учасників процесів та процедур забезпечення якості вищої освіти, зокрема акредитації освітніх програм, експертів, гарантів освітніх програм, дослідників та всіх, хто зацікавлений у позитивних змінах вищої освіти в Україні.

Завантажити

Аналіз зауважень ЕГ під час зовнішнього аудиту освітніх програм

2022р

Центром моніторингу якості освіти і освітньої діяльності КНЛУ був проведений аналіз звітів  про результати акредитаційних експертиз таких освітніх програм:

 1) Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Сучасні лінгвістичні і перекладознавчі студії та. міжкультурна комунікація (французька мова і друга іноземна мова)”, другий (магістерський) рівень вищої освіти. 

2. Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Сучасні філологічні студії (німецька мова і друга іноземна мова): лінгвістика та перекладознавство”, другий (магістерський) рівень вищої освіти.

3) Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Східна філологія: турецька мова і література, переклад, методика навчання”, другий (магістерський) рівень вищої освіти.

4) Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Східна філологія: перська мова і література, переклад, методика навчання”, другий (магістерський) рівень вищої освіти.

5) Cпеціальність 011 Освітні, педагогічні науки, Освітньо-наукова програма “Сучасні наукові освітні студії: педагогіка, методика навчання іноземних мов і культур, наукова англійська мова”, третій (освітньо-науковий) рівень вищої освіти

Акредитаційна експертиза проводилася Національним агенством з якості освіти у жовтні-листопаді 2022р.

Аналіз зауважень

2023

Процедура розроблення ОП

Етапи:

1. Кафедра приймає обґрунтоване рішення про створення ОП. 

2. Завідувач кафедри готує пропозиції щодо гаранта ОП, складу проєктної групи  та подає їх декану факультету.

3. Декан готує, погоджує у встановленому порядку і подає на підпис ректору проєкт наказу про створення проєктної групи. 

4. Проєктна група розробляє ОП. Проєкт ОП розглядається і затверджується на засіданні кафедри. 

5. Затверджений проєкт ОП за місяць до розгляду на засіданні кафедри та вченої ради факультету оприлюднюється на сайті КНЛУ для громадського обговорення. 

6. Протягом тижня після завершення обговорення проєктна група складає зведену таблицю пропозицій від стейкголдерів і розміщує її на сайті КНЛУ. 

7. Доопрацьована ОП затверджується на засіданні кафедри, а потім на засіданні вченої ради факультету.

8. Декан факультету передає схвалений проєкт ОП на експертизу до навчально-методичного відділу. 

9. Після погодження навчально-методичним відділом гарант ОП подає програму на затвердження вченої ради КНЛУ.

Процедура оновлення ОП

Етапи:

1. За результатами моніторингу ОП вчена рада факультету може прийняти рішення продовжити впровадження освітньої діяльності за ОП без змін або рекомендувати вченій раді Університету затвердити оновлену освітню програму.

2. За результатами моніторингу ОП адміністрація Університету може рекомендувати деканам факультетів оновити ОП.

3. За результатами моніторингу освітньої програми та/або за рекомендацією ЦМЯО та/або за рішенням адміністрації Університету декан факультету ставить завдання перед гарантом ОП про оновлення ОП.

4. Відповідальні за оновлення ОП: гарант, завідувач кафедри, проєктна група під керівництвом гаранта.

5. Оновлені освітні програми затверджуються Вченою радою Університету та вводяться в дію наказом ректора.

Процедура оновлення:

  • підготувати проєкти змін до ОП за формою  (гарант, проєктна група);
  • cхвалити проєкти змін до ОП на засіданні кафедри;
  • подати до Центру інформаційно-комунікаційних технологій (website@knlu.edu.ua) у pdf форматі файл з проєктами змін для оприлюднення на сайті університету в розділі “Проєкти до обговорення”(гарант, завідувач кафедри);
  • здійснити заходи, щодо якнайширшого залучення стейкголдерів до обговорення проєктів змін до ОП (гаранти, кафедри, декани);
  • підготувати зведену таблицю зауважень і пропозицій стейкголдерів  і оприлюднити її на сайті Університету в розділі “Проєкти до обговорення”;
  • підготувати (з урахуванням пропозицій і зауважень стейкголдерів) остаточний варіант проєктів ОП, навчальних планів, робочих навчальних планів (гарант); 
  • схвалити проєкти документів на засіданні проєктної групи – засіданні кафедри – вченій раді факультету;
  • надіслати схвалені проєкти документів у електронному і паперовому вигляді на узгодження до навчально-методичного відділу (НМВ);
  • після успішної експертизи НМВ,  гарант одразу передає проєкти документів (в паперовому і електронному вигляді) вченому секретареві Університету для затвердження на засіданні вченої ради університету.

 

Матриця розподілу відповідальності в контексті моніторингу, оновлення та закриття ОП
Моніторинг
Підготовка звіту самоаналізу
Розгляд результатів моніторингу ОП
Ініціювання оновлення ОП
Ініціювання відкриття/закритя ОП
Рішення про відкриття/закриття ОП
Контроль за ОП
Узагальнення результатів моніторингу ОП
Ректор, Вчена рада
+ +
Проректори
+ + + +
ЦМЯО
+ + + + +
Навчально-методичний відділ
+ + + + +
Вчена рада факультетів
+ + +
Декан
+ + + +
Галузева рада роботодавців
+ + +
Завідувач кафедри
+ + + + +
Гарант, проєктна група
+ + + +
Здобувачі вищої освіти
+ + +

Графік акредитаційних експертиз освітніх програм

2022-23 навчальний рік

Дата прийняття відомостей СО Спеціальність ID/ Назва ОП
18.01.2023  035 Філологія 24654/ Англійська мова і література, друга іноземна мова, переклад
18.01.2023 035 Філологія 24666/ Німецька мова і література, друга іноземна мова, переклад
17.02.2023 035 Філологія 24744/ Китайська мова і література та переклад, західноєвропейська мова
22.02.2023 035 Філологія 30281/ Перська мова і література та переклад, друга східна мова, західноєвропейська мова
22.02.2023 035 Філологія 30279/ Турецька мова і література та переклад, друга східна мова, західноєвропейська мова
28.04.2023 073 Менеджмент 18091/ Менеджмент комерційної діяльності
13.02.2023 075 Маркетинг 18092/ Маркетинг і реклама
20.02.2023 053 Психологія 18090/ Практична психологія
27.02.2023 035 Філологія 24754/ Іспанська мова і література, друга іноземна мова, переклад
27.02.2023 035 Філологія 40660/ Італійська мова і література, друга іноземна мова, переклад
18.01.2023 035 Філологія 24753/Французька мова і література, друга іноземна мова, переклад
Дата прийняття відомостей СО Спеціальність ID/ Назва ОП
15.09.2022 035 Філологія 49717/Східна філологія: китайська мова і література, переклад, методика навчання
035 Філологія 49719/Східна філологія: перська мова і література, переклад, методика навчання
035 Філологія 49722/Східна філологія: турецька мова і література, переклад, методика навчання
27.09.2022 035 Філологія 24898/Сучасні філологічні студії (англійська мова і друга іноземна мова): лінгвістика та перекладознавство
035 Філологія 24899/Сучасні філологічні студії (німецька мова і друга іноземна мова): лінгвістика та перекладознавство

30.09.2022

 

 

 

 

035 Філологія

40897/Сучасні лінгвістичні і перекладознавчі студії та міжкультурна комунікація (іспанська мова і друга іноземна мова)

 

035 Філологія

40899/Сучасні лінгвістичні і перекладознавчі студії та міжкультурна комунікація (французька мова і друга іноземна мова)

 

Дата прийняття відомостей СО Спеціальність ID/ Назва ОП
12.09.2022 011 Освітні, педагогічні науки 49778/Сучасні наукові освітні студії: педагогіка, методика навчання іноземних мов і культур, наукова англійська мова

2023-24 навчальний рік

Дата прийняття відомостей СО

Спеціальність

ID/ Назва ОП

29.01.2024

035 Філологія

30277/Арабська мова і література та переклад, друга східна мова, західноєвропейська мова

29.01.2024

035 Філологія

24743/Корейська мова і література та переклад, західноєвропейська мова

29.01.2024

035 Філологія

24670/Японська мова і література та переклад, західноєвропейська мова

05.02.2024

035 Філологія

24146/Польська мова і література, друга іноземна мова, переклад

05.02.2024

035 Філологія

24649/Чеська мова і література, друга іноземна мова, переклад

08.02.2024

014 Середня освіта

41996/Іноземні мови та літератури, методика навчання іноземних мов і зарубіжної літератури (іспанська мова і друга західноєвропейська мова)

08.02.2024

014 Середня освіта

41995/Іноземні мови та літератури, методика навчання іноземних мов і зарубіжної літератури (французька мова і друга західноєвропейська мова)

08.02.2024

073 Менеджмент

18091/Менеджмент комерційної діяльності

16.02.2024

014 Середня освіта

41994/Іноземні мови та літератури, методика навчання іноземних мов і зарубіжної літератури (німецька мова і друга західноєвропейська мова)

16.02.2024

014 Середня освіта

41993/Іноземні мови та літератури, методика навчання іноземних мов і зарубіжної літератури (англійська мова і друга західноєвропейська мова)

29.02.2024

035 Філологія

47419/Англійська мова і друга іноземна мова: усний і письмовий переклад у бізнес-комунікації

29.02.2024

035 Філологія

49657/Новогрецька мова і література, друга іноземна мова, переклад

15.03.2024

014 Середня освіта

18039/Українська мова і література, англійська мова, зарубіжна література

Дата прийняття відомостей СО

Спеціальність

ID/ Назва ОП

05.09.2023

035 Філологія

40898/Сучасні лінгвістичні і перекладознавчі студії та міжкультурна комунікація (італійська мова і друга іноземна мова

05.09.2023

035 Філологія

24904/Перекладознавство: професійно-орієнтований переклад (англійська мова і друга іноземна мова).

05.09.2023

035 Філологія

53528/Американські студії (англійська мова і друга іноземна мова)

07.09.2023

035 Філологія

49723/Східна філологія: японська мова і література, переклад, методика навчання

07.09.2023

035 Філологія

49718/Східна філологія: корейська мова і література, переклад, методика навчання

13.09.2023

035 Філологія

49715/Східна філологія: арабська мова і література, переклад, методика навчання

13.09.2023

035 Філологія

24901/Сучасні філологічні студії (польська мова і друга іноземна мова): лінгвістика та перекладознавство

21.09.2023

053 Психологія

18457/Психологічні дослідження і консультування

22.09.2023

242 Туризм і рекреація

58054/Туризмознавство

25.09.2023

073 Менеджмент

18459/Управління та адміністрування бізнес-процесами

29.09.2023

014 Середня освіта

41998/Викладання європейських мов на основі комбінованих технологій (англійська мова і друга західноєвропейська мова)

02.10.2023

014 Середня освіта

18099/Українська мова і література, англійська мова, редагування освітніх видань

Акредитовані освітні програми

2021-2022 навчальний рік

 

2022-2023 навчальний рік

 

1.Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Італійська мова і література, друга іноземнамова, переклад”, перший (бакалаврський) рівень вищої освіти

2.Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Іспанська мова і література, друга іноземнамова, переклад”, перший (бакалаврський) рівень вищої освіти

3.Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Турецька мова і література та переклад, друга східна мова, західноєвропейська мова”, перший (бакалаврський) рівень вищої освіти

  • Сертифікат про акредитацію ОП

4.Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Перська мова і література та переклад, друга східна мова, західноєвропейська мова”, перший (бакалаврський) рівень вищої освіти

  • Сертифікат про акредитацію ОП

5.Спеціальність 053 Психологія, Освітня програма “Практична психологія”, перший (бакалаврський) рівень вищої освіти

6.Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Китайська мова і література та переклад, західноєвропейська мова”, перший (бакалаврський) рівень вищої освіти

7.Спеціальність 075 Маркетинг, Освітня програма “Маркетинг і реклама”, перший (бакалаврський) рівень вищої освіти

8.Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Французька мова і література, друга іноземна мова, переклад”, перший (бакалаврський) рівень вищої освіти

9.Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Німецька мова і література, друга іноземна мова, переклад”, перший (бакалаврський) рівень вищої освіти

10.Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Англійська мова і література, друга іноземна мова, переклад”, перший (бакалаврський) рівень вищої освіти

1. Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Східна філологія: китайська мова і література, переклад, методика навчання”, другий (магістерський) рівень вищої освіти

2.Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Східна філологія: перська мова і література, переклад, методика навчання”, другий (магістерський) рівень вищої освіти

3.Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Східна філологія: турецька мова і література, переклад, методика навчання”, другий (магістерський) рівень вищої освіти

4. Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Сучасні філологічні студії (німецька мова і друга іноземна мова): лінгвістика та перекладознавство”, другий (магістерський) рівень вищої освіти

5. Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Сучасні філологічні студії (англійська мова і друга іноземна мова): лінгвістика та перекладознавство”, другий (магістерський) рівень вищої освіти

6. Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Сучасні лінгвістичні і перекладознавчі студії та міжкультурна комунікація (французька мова і друга іноземна мова)”, другий (магістерський) рівень вищої освіти

7. Спеціальність 035 Філологія, Освітня програма “Сучасні лінгвістичні і перекладознавчі студії та міжкультурна комунікація (іспанська мова і друга іноземна мова)”, другий (магістерський) рівень вищої освіти

1. Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки, Освітньо-наукова програма “Сучасні наукові освітні студії: педагогіка, методика навчання іноземних мов і культур, наукова англійська мова”, третій (освітньо-науковий) рівень вищої освіти

ЗВОРОТНІЙ ЗВ'ЯЗОК

Шановні студенти, аспіранти, викладачі, випускники, роботодавці!

Просимо вас надсилати нам свої пропозиції, побажання, скарги щодо якості освіти у нашому університеті.

Зробимо КНЛУ кращим разом!